
Per exemple, si es filtra la paraula futbol per mitjà de l'opció EXPRESSIONS regulars blocades, tallarà qualsevol pàgina web que tengui la expressió futbol a la url, però òbviament no totes les pàguines relacionades amb futbol. També tallarà la cerca de la paraula futbol amb google o qualsevol altre cercador així com qualsevol paraula que tengui els caràcters de futbol a la seva paraula com pot ésser futboleros o futbolin.

Si volem filtrar més d'una expressió hem de posar una expressió a cada línia.

Existeix la possibilitat de realitzar filtratges especials, seguint una sintaxis concreta que no hi entrerem, si qualcú vol investigar més pot mirar:
http://www.squidguard.org/Doc/expressionlist.html
El Servei d'Informàtica Educativa i Suport Tècnic a Centre ha desplegat aquesta actualització als proxy basats amb Ubuntu 10.04 (encara no s'ha provat en els Ubuntu 8.04, per tant, els centres amb aquesta versió del sistema operatiu en el proxy no disposaran encara de aquesta nova actualització de iControl).
IMPORTANT!!! la utilització d'expressions regulars per filtrar pàgines penalitza molt més el rendiment del proxy que el filtratge mitjançant noms de domini (el sistema emprat a Llocs web AFEGITS). Es demana, per tant tenir molta cura en la utilització d'expressions regulars i no utilitzar-les si no és realment necessari.