Funcions del coordinador de les tecnologies de la informació
- Organitzar els recursos informàtics del centre seguint les directrius tècniques marcades pel Servei de Tecnologies de la Informació a l'Educació (Servei TIE). Aquestes directrius es troben en aquest mateix lloc web.
[És important assenyalar que aquest lloc web és dinàmic i els procediments poden sofrir canvis] - Actuar amb funcions de coordinació i interlocució entre el centre docent i les unitats de la Conselleria que impulsin iniciatives en l’àmbit de les TIC o que els donin suport tècnic.
- Realitzar el curs de formació a distància “Formació de Coordinadors TIC de centres” en el cas de no haver-lo fet abans. Aquest curs proporciona els coneixements necessaris per a:
- Conèixer de forma bàsica el cablatge estructural del centre.
- Conèixer el maquinari informàtic del centre.
- Conèixer i saber usar els diversos sistemes operatius homologats.
- Saber instal·lar i conèixer el programari instal·lat al centre així com les seves necessitats.
- Vetllar perquè tot el programari instal·lat en cadascun dels ordinadors de centre tingui la llicència legal d'ús corresponent.
- Administrar el domini del centre: gestió d’usuaris i grups, permisos, perfils i polítiques.
- Administrar les còpies de seguretat de les dades del centre.
- Configurar i integrar al domini del centre els PC com a lloc de treball en la xarxa dels centres amb els diversos sistemes operatius homologats.
- Utilitzar formats basats en estàndards oberts per a l'intercanvi de documents electrònics.
- Saber instal·lar, reinstal·lar i mantenir els diversos sistemes operatius homologats.
- Solucionar els problemes bàsics de l'equipament TIC.
- Gestionar les garanties del maquinari del centre.
- Saber realitzar peticions de suport al Servei TIE.
- Gestionar la proposta de l'aula virtual.
- Gestionar la proposta de la web de centres.
- Conèixer el projecte Agrega.
- Conèixer les diferents llicències d’ús dels materials digitals difosos pel centre que siguin accessibles en línia. La publicació de continguts que el mateix centre genera que es vulguin compartir i difondre a la xarxa s'ha de fer amb l'adopció de llicències Creative Commons.
- Col·laborar amb l’equip directiu, i també amb el claustre de professors, en tots els temes relatius a l’aplicació de les TIC, tant els referits a l’aplicació didàctica com els referits a la informàtica administrativa del centre.
- Participar en el procés d’integració de les TIC en el Projecte Educatiu amb la definició d’objectius i estratègies. També ha de participar en el procés d’elaboració d’aquells apartats de la programació general anual que facin referència a les línies d’actuació sobre la implantació de les TIC en l’activitat docent del centre i les mesures d’organització i gestió necessàries per garantir l’ús òptim d’aquestes tecnologies per a tots els usuaris: agrupaments, ús d’espais, adscripció horària i de recursos, normativa específica d’ús, etc.
- No serà responsabilitat del coordinador TIC la instal·lació o configuració de productes no homologats per la Conselleria, que no disposin de l’autorització legal corresponent o que es consideri que són potencialment perillosos per garantir el bon ús de les instal·lacions informàtiques del centre dins del marc de la proposta tècnica del Servei TIE.
- La persona que ostenti la coordinació de TIC actuarà sempre sota les ordres de l’equip directiu del centre i la prioritat en les seves actuacions estarà, igualment, marcada per l’equip directiu.
DOCUMENT EN REVISIÓ. Darrera revisió: 31/03/2017